12.6.2026 21:29
TuWe P12 (2014)

Kisaveikot kujeili lukuisat maalit TuWen Punaisten verkkoon

TuWen Punaiset P12 – TuKV -ottelu Parkin kentällä aloitettiin hartaalla hiljaisella hetkellä traagisesti menehtyneen nuoren jalkapalloilijan muistoksi. Syvä osanottomme meiltä kaikilta hänen läheisilleen. Arvokkaan ja tunteellisen hetken jälkeen keskityttiin pelaamaan niin hyvin kuin vain tilanteessa voitiin.

Tänään kevätkierros päättyi kuitenkin Kisaveikkojen odotettuun 12–0-voittoon. Ennen toisen puoliajan alkua olimme vielä 4–0-tappiolla, mutta sen jälkeen huolimattomuus ja tahdon hiipuminen alkoivat näkyä pelissämme liikaa ja kaksi kolmasosaa tehtiin lisää maaleja vastustajan toimesta.

Olemme tällä hetkellä selvästi jäljessä maalinteossa ja yhteispelaamisessa. Jos kentällä epäröidään korkeiden pallojen kanssa, annamme vastustajalle etumatkaa jo lähtötilanteessa. Myös maalintekohalu ja yhteinen ratkaisemisen tahto jäävät liian usein vajaiksi. Puolustuspelaamista toivoisi kaikilta pelaajilta, jos on tarve. Kentällä työt pitäisi tehdä loppuun asti jokaisessa tilanteessa. Turhautumista oli ottelun aikana selvästi aistittavissa. Räiskitään miten sattuu ja ei olla läpi ottelun skarppina. Joukkueessa on ollut läpi kauden paljon sairastelua, mikä on varmasti vaikuttanut tekemiseen.

Syyskaudella edessä ovat Kolmosen pelit, ja toivomme niiden tuovan pojille uutta nostetta sekä itseluottamusta. Tällä hetkellä emme vielä löydä keinoja tehdä yhdessä maaleja, mutta niiden eteen jatketaan työntekoa joukkueena.