22.5.2026 21:34
TuWe P12 (2014)

Viertolasta TuWen Punaisille P12 virtaa Käpylään, pojille maukas voitto alle

Lähes metsän siimeksessä sijaitseva Viertolan tekonurmi tarjosi TuWen P12 Punaisille pojille oikein kunnon kopallisen itseluottamusta huomenna alkavaa Käpylän turnausta varten.

LiePa Punainen kaatui vakuuttavasti numeroin 5–2 Punaisille. Viidestä maalista hattutempun verran kirjattiin Oulan nimiin. Oulalla oli tänään taistelua, liikettä ja hienoja viimeistelyjä, mutta erityisesti toinen maali jäi mieleen: mokken torjunnasta pompannut pallo löysi kuin löysikin lopulta tiensä verkkoon. Se oli varsin nokkelasti viritetty tyylinäyte.

Muut maalit viimeistelivät Roni, joka paineli hienosti yksin läpi, sekä Konsta, jonka maali syntyi vähän omasta syötöstä ja lopulta vasurilla varmasti sisään asti.

Tänään vastustaja ei ollut ihan yhtä pelillisesti vahva kuin Punaiset aiemmin, mutta omassa tekemisessä näkyi silti kehitystä etenkin syöttelypelissä. Maalissa pelasi Juhani. Katsomoon asti peli näytti vauhdikkaalta, vaikka edelleen hieman lisää loppuun asti pelaamista kaivattaisiin ihan kaikilta.

Puolustuksessa pakkipari Leevi ja Afi tekivät erinomaista yhteistyötä. Ja mikä ehkä tärkeintä, suut kävivät kentällä hyvin, mikä on aina hyvä merkki joukkuepelin kannalta. Hieno peli jokaiselta.

Pelin jälkeen käytiin vielä pitkät jälkipelit. Toivottavasti siinä samalla viritettiin myös parhaat mahdolliset juonet huomisen Helsingin reissua varten. Ei muuta kuin pyykkikoneet vielä yötä vasten jylläämään ja peliasut pyykkinarulle. Huomenna mennään taas!