20.5.2026 21:14
TuWe P12 (2014)

TuWen Valkoisille taistelutahto palkinnoksi ja Raifu Musta kaatui Kerttulan tekonurmella

TuWen Valkoiset kohtasivat tänään Kerttulan tekonurmella Raifu Mustan tasaisessa ja vauhdikkaassa ottelussa. Peli tarjosi yleisölle tilanteita, taistelua ja hienoja onnistumisia molemmissa päissä kenttää.

Joukkueen pelaaja Afi seurasi ottelua katsomosta ja arvioi illan esitystä pitkän pohdinnan jälkeen näin:

”Aluksi hallittiin peliä hyvin. Tempo vaihteli ja välillä oltiin vähän hätäisiä.”

Ottelu sai lentävän lähdön, kun Vinski viimeisteli jo kolmannella peliminuutilla päivän avausmaalin. Hän ohitti taitavasti pari vastustajan pelaajaa ja sijoitti pallon varmasti alanurkkaan. Raifu tuli kuitenkin nopeasti tasoihin hieman liian helposti syntyneellä maalilla, mutta tällaisia tilanteita pelissä välillä tulee. Kuudennella peliminuutilla TuWe siirtyi uudelleen johtoon, kun Vinski tarjoili hienon syötön Otsolle, joka viimeisteli varmasti pallon verkkoon. Ennen taukoa Raifu onnistui vielä tasoittamaan, mutta toisella puoliajalla nähtiin ottelun ratkaisu: Otso laukoi näyttävän, suorastaan loistavan voittomaalin yläkulmaan hienon jalkatyöskentelyn päätteeksi. Tätä voittomaalia ennen näytti ajoittain peli meiltä kaoottiselta, mutta onneksi päät Pojilla malttoi olla ratkaisevilla hetkillä viileitä.

Valmennuksesta Sami Kuusmaa summasi ottelua ennen lähtöään omiin peleihinsä portinvartijaksi:

”Koitettiin välttää tyhmiä isoja virheitä. Taisteltiin hyvin, ja keskittyminen oli tänään pääasia. Ensimmäisellä puoliajalla oltiin vahvempia kuin vastustaja. Meillä oli monta maalipaikkaa ja ansaittiin johto. Toisella puoliajalla vastustaja painoi enemmän peliä, mutta me tehtiin voittomaali. Hyvä näin.”

Ottelua voi hyvällä syyllä kutsua todelliseksi taisteluksi koko joukkueeltamme. Hyvä Poitsut! Kentällä nähtiin paljon kaksinkamppailuja, ja peli oli kokonaisuudessaan hyvin tasainen. Raifun otteet olivat ajoittain melko kovia, ja useammastakin tilanteesta olisi voinut nousta keltainen kortti korkeiden käsien ja selkään tönimisten, ja ilkeän näköisien kaulailujen vuoksi. Tällä kertaa vastustajalle näytettiin kuitenkin vain kahta keltaista korttia.

Koko katraamme ansaitsee kiitoksen voitosta. Edukseen esiintyi erityisesti rauhallisesti ja keskittyneesti pelannut Sumpe. Jermu taisteli hienosti läpi ottelun. Huolimattomuusvirheitä joukkue haluaa vielä vähentää, mutta virheiden kautta myös opitaan. Maalilla Hugo venyi useisiin näyttäviin torjuntoihin ja ansaitsee erityiskiitoksen tämän päivän maalivahtina.

Voitto maistui Valkoisille makealta, vihdoin, ja hyvillä mielin joukkue voi nyt suunnata katseensa kohti tulevaa Käpä Cupia. Sinne lähdetään kahden joukkueemme kanssa tänä vuonna ja jo ensi lauantaina.