Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja Raunistulan kentällä oli täysi tohina päällä. Toisessa päässä kenttää treenattiin ja toisessa valmistauduttiin Mustien peliä varten. Tänään vastassa SCR, josta ei ennakkoon ollutkaan mitään tietoa. Lämmittelyjä seuratessa huomattiin joukkueen koostuvan täysin ukrainalaisista valmennusta myöten. Tiedossa oli siis kansainvälinen ottelu!
Joni ja Sami pitivät pojille palopuheet. Päivän teemoiksi oli sovittu jo torstain treeneissä ettei luovuteta ja otetaan sitä kautta kauden ensimmäinen voitto.
Kapteeni Mauno piti timanttiset puheet joukkueringissä ja kauden kovin VEIKOT-huuto sai tunnelmat oikeisiin asetuksiin. Maalissa aloitti Alvar.
Weikot aloitti pelin pirteästi ja nälkäisesti. Nopeasti oli huomattavissa, että tällä kertaa vastus oli meidän tasoa, eikä mukaan oltu otettu superpelaajia vahvistukseksi. Weikkojen joukkue hallitsi palloa, avasi peliä hallitusti, syötteli pitkiä ketjuja ja painoi peliä SCR:n päätyyn. Ensimmäiset maalipaikat luotiin nopeasti mutta SCR:n maalivahti sai torjuttua.
Weikot sai kuparisen rikki noin 12 minuutin kohdalla kun pyörityksen päätteeksi Liam ohjasi Maunon oivallisen laukauksen maaliin.
Peli aaltoili hetken päästä päähän ja jälleen yhden torjutun hyökkäyksen päätteeksi SCR maalivahti antoi pitkän avauksen läpi Weikkojen puolustuksen. Vastustaja irti ja tasoitus oli tosiasia.
Tällä kertaa Weikot eivät jäätyneet. Pallo keskelle, peli käyntiin, paine vastustajan päähän eikä aikaakaan kun Oula painoi oman laukauksensa reboundin verkkoon.
Seuraavaksi oli Osmon vuoro maalata. Väkevän hyökkäyspelin ja vahvan ajon päätteeksi kova veto maalin nurkkaan ja päivän lennokkaimmat tuuletukset perään.
Olli tyylitteli vielä yhden maalin ja tauolle päästiin 4-1 tilanteessa.
Erätauolla sovittiin, ettei muuteta mitään. Pidetään paine, ei aleta leijumaan, kunnioitetaan vastustajaa ja peliä. Näin myös tehtiin.
Toinen puolisko alkoi samalla teemalla kuin ensimmäinen loppui: Weikot painosti ja prässäsi. Pitkä pyöritys, monta laukausta kohti SCR maalia ja lopulta vastustaja epäonnisesti purki pallon omaan maaliin.
Paikkoja erässä oli kosolti ja Weikot hallitsi palloa. Laidoissa Felix ja Daniel urakoivat ja kunnostautuivat keskityksissä sekö kulmapotkuissa. Vinski teki kovaa duunia keskikentällä ja kärjessä. Kuitenkin varoituksista huolimatta SCR onnistui kertaalleen murtautumaan muutoin hienosti puolustuksessa pelanneiden Leon ja Joelin välistä maalintekoon.
Erän loppupuolella Ronin kova työ sai ansaitun palkinnon kun hänen painava laukauksensa upposi verkkoon eikä maalivahdilla ollut mahdollisuuksia.
Peli Weikoille 6-2 ja kauden ensimmäinen voitto oli hallussa! Tämä peli oli samalla monelle pelaajalle (ja koutsille!) ensimmäinen voitto Weikkojen paidassa ja siksi erityisen hieno saavutus. Kenties jokin kirous saatiin nyt murrettua ja lapioitua roppakaupalla lisää itseluottamusta reppuun. Voitto tuli omalla pelillä, mitä on harjoiteltu. Palloa ei roiskittu vaan pelattiin syötöillä. Jokainen voi olla itsestään ylpeä ja vielä kättelyjonossakin vastustajan kunnioitus näkyi. Gloria victis. ⚽